tirsdag 11. oktober 2011

Fotballkamper betyr.....

Fotballkamper betyr usigelig spenning for noen.
Fotballkamper betyr usigelig kjedsommelighet for andre.
Fotballkamper betyr ingen tilgang til tv'en for andre igjen (særlig når man har glemt fjernkontrollen til den andre dekoderen på hytten og et av barna har skrudd lyden av på mystisk vis ved å sparke i den med føttene...).


Fotballkamper betyr tid til å gjøre det man egentlig har hatt lyst til å gjøre lenge, men ikke fått gjort fordi man ligger som et slakt på sofaen hver kveld...
Fotballkamper betyr bluseproduksjon til minstejenten!

Fin eller?

Blusen kom til verden av den enkle grunn at jeg så dette helsøte stoffet i butikken og bare MÅTTE lage noe av det. Min skjønne prinsesse pakket inn i barndommens glansbilder!



Og for å holde meg sånn noenlunde innenfor mitt politisk korrekte image, tross nykjøpt stoff (som attpåtil er kjøpt bare for å kjøpes uten noe egentlig og reellt behov), er blusen pyntet med oldemors heklerier, stoffrester fra stuegardinene og en knapp fra en gammel jakke. Håper det er tilfredstillende...



Og sånn helt på tampen: hvor blir det av nyhetssendinger og viktigere ting som f.eks serien jeg liker å se på når det er kamp på tv???? Jeg går og legger meg i protest!

Sov godt! Håper forresten at blusen passer - og at dem meget bestemte lille prinsessen faktisk vil gå med den....

(Håper forresten også at det ikke skjer med blusen som med buksen forleden dag, etter en aketur uten snø:


...i så fall risikerer beboerne på Landås å høre et høyt og skingrende skrik fra Kanonhaugen-området... Helt til jeg trekker pusten og kommer på at jeg buzzer jo fortsatt for Vanish og har vaskerommet fullt av vidundermidler. Og buksen? Den er gullende ren og knallrosa som da den var ny!) 


3 kommentarer:

  1. Ja, fotball e kjedelige greier, unntatt Brann då, og når din andre halv del e på banen.. :) hehe..
    du e flink! :D den var nydelig! :D
    hehe.. men unger er unger, og de oppfører seg deretter. :)
    <3

    SvarSlett
  2. Birthemor. Moralen må vel være at uten fotballkamper på tv'en hadde husmorkunnskapene dødd ut med forrige generasjon, og våre barn hadde gått rundt i kneslitte gulgrønne kosebukser og kosegensre fra Gullins.

    Men se nå? Fotball på alle kanaler hver bidige dag! Og minstejenten kan springe rundt i sommerengene (i sakte film) i en lett lys og deilig satengbluse sydd av mor.

    Bare gled deg. Snart skal de begynne å vise kamper fra den Suadi-Arabiske ligaen også...

    SvarSlett
  3. Knis. For ikke å snakke om indiske cricket-kamper, ping-pong-turneringer fra Kasakstan og godbiten av dem alle: det Butanske dominobrikke-oppsettings-mesterskapet....

    Hilsen Birthemor

    SvarSlett