tirsdag 15. november 2011

Favoritter for øyet og hjertet...

I dag er minstemann syk og mor er hjemme fra jobb. Stort sett hele natten ble brukt til å bysse på liten gullklump med vondt i øret, så mor tenkte optimistisk at når gullet tar en formiddagslur, da skal mor også hilse litt på en hodepute. Men slik gikk det altså ikke...

Vi har en fotballbane nedenfor huset. Trenger jeg å si noe mer? Stort sett er det ikke en lyd derfra på dagtid, men:
  • den ene gangen den siste skuddårsperioden jeg var på byn og kom hjem seeeeent, gjett om det var cup på banen fra klokken åtte om morgenen???
  • når mor har sovet 1 - en - time siste natten og er desperat etter en lur, da er det hva på banen? Cup selvsagt...
Idrett er fint, men de vet da virkelig å velge sine tidspunkt.

Jaja, så får man bedrive tiden med noe annet da. Ettersom jeg ikke er noen storforbruker av fløte og sukker i kaffen, tenkte jeg at bestemor og bestefars gamle fløtesett kunne få et nytt liv:


Så nå bor de på badet og passer godt på mors vakre juggelarmbånd...

Fine å se på er de og!



Men jeg må jo innrømme at det er noe som slår alle de fine gamle tingene og moderne design-duppedittene våre, og det er selvsagt det som varmer en mors hjerte aller mest:
BARNAS KUNSTVERK!

Hva kan vel måle seg med keramikkfugler produsert av en 5-åring og en 8-åring, men tungen rett i munnen og en dyp konsentrasjonsrynke i pannen? De er fantastiske! -synes jeg...



Eller hva med selvportrett av gutt 3,5 år? Du skal lete lenge etter et så bra ansiktsuttrykk som dette:



Disse skjønningene her er en viktig del av husets mest betydningsfulle krydder, og mens designting og motegreier kommer og går, så er mine venner fuglene og selvportrett der for alltid.

Jeg har forøvrig, som noen av dere kanskje har merket, en tradisjon for å vise frem de mindre flatterende sidene av huset vårt - hovedsaklig for å gi dere, kjære lesere, en moralsk støtte i hverdagen blant manglende listing og umalte vinduskarmer.

Dagens moral er derfor som følger:
Forsikre deg om at ingen deler av veggen er bærende FØR du begynner å rive den, ellers ender du opp med barnerom som ser ut som dette:



Ha en fin høstuke!
PS. Minstemann er på bedringens vei og, uavhengig av at han er veldig søt, så gleder mor seg til å gå på jobb i morgen - det er mer slitsomt å være hjemme med en 13 måneder gammel klatremus!

1 kommentar:

  1. Godt å se deg tilbake Birthemor! Likte barnekreasjonene spesielt godt:) Finere enn all verdens feinshmakerkunst.

    Jeg var selv ufrivillig vitne til denne fotballkøppen. Heidundrende høy konferansiering som det var umulig å stedsbestemme hvor kom fra før jeg leste din blogg. Cup er cup!

    SvarSlett