fredag 9. desember 2011

Nok er nok!

I venneflokken min har det vært en aldri så liten baby-boom i høst. Og i et veldig godt øyeblikk tenkte jeg at jeg skulle sy teppe til den første babyen, og den neste, og den neste, og den neste...


Teppene ble veldig fine, men på tross av at  jeg valgte den raske varianten med kvadrater fremfor intrikate mønstre og detaljer, så har det jo tatt sin tid....


Teppene er satt sammen av nye stoffer fra butikken, av bestefars gamle melsekker, av bestemors kjoler og forklær osv. Lurer på om søskenbarna mine får bestemor-flashback når de ser babyene sine i teppene... (Note to self: Spørre søskenbarn om mulige bestemor-flashback).


Siste syrunde gikk til min venninnes lille tvillinggutt og tvillingpike. Og helt ærlig folkens? Nå er det nok babyer for en stund, ok? Symaskinen er pakket vekk og syrommet er blitt gutterom for husets 8-åring. Så nok er nok! Blir det flere bebiser de neste månedene, så blir det kjøpegaver! Teppene til Benetton er f eks veldig søte...



Så til alle venner som kunne tenke seg flere barn: Vil du ha hjemmelaget gave fra denne fronten, da bør du i hvert fall vente til vårsolens varme stråler sender meg en god dose energi!

God advent!

2 kommentarer:

  1. Jabbadabbadoo! Fantastiske lappetepper! Men hvorfor i all verden er egentlig lappeteppe blitt et negativtladet ord? Uforståelig når jeg ser dine...

    Tror vi må lage flere babyer! Hvordan er det ut om det dukker noen nye trillinger eller firlinger i september feks? Håp om lappeteppe?

    SvarSlett
  2. Oh takk oh takk!Lappeteppebegrepet har som du sier fått et ufortjent dårlig rykte! (Men må jo innrømme at ordet patchwork klinger noe middelaldrende i mine ører...)

    Og hvis du får firlinger i september, så skal jeg selvsagt gjøre et unntak fra lappeteppestoppen... Lykke til!

    SvarSlett